zsmuz.tarnow.pl

Start  Aktualności  Pliki  Odnośniki  Przesłuchania CEA 
Regulamin rekrutacji do kl. 1 OSM i SM II°

Regulamin rekrutacji do kl. 1 OSM II°, SM II°/6 i SM II°/4
w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie

Podstawa prawna:

Ustawa o Systemie Oświaty z 7.09.1991r. ( Dz. U. z 2004 nr 256, poz. 2572 z pózn. zmianami ),  Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 15 maja 2014r., w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.

 

  1. Nabór odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.

             Część praktyczna egzaminu oceniana jest  skali 0-25 pkt.

             Część ogólnomuzyczna oceniana jest w skali 0-18 pkt.

 

  1. Warunkiem dopuszczenia kandydata do egzaminu wstępnego jest złożenie
    w ustalonym przez dyrektora terminie wniosku - podania o przyjęcie. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy szóstej szkoły podstawowej lub klasy szóstej ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz stosowne zaświadczenie lekarskie:

             - na specjalność – wokalistyka – od lekarza foniatry, audiologa

             - na specjalność – instrumentalistyka – specjalizacja – instrumenty dęte (pozaakordeonem) – od lekarza pulmonologa

             - na wszystkie inne specjalizacje ( instrument główny)  – od lekarza podstawowej  opieki lekarskiej.

 

a.  Do podania kandydat dołącza wykaz utworów, które wykona w części praktycznej egzaminu.

(wymagania egzaminacyjne dostępne na stronie internetowej szkoły i na tablicach informacyjnych w szkole).  

 

  1. Egzamin wstępny przeprowadza komisja rekrutacyjna, powołana przez dyrektora szkoły. Komisja pracuje w zespołach przedmiotowych liczących co najmniej trzech nauczycieli danej specjalności lub specjalności pokrewnych.

 

  1. Komisja rekrutacyjna ustala wynik egzaminu wstępnego, jako łączną liczbę punktów. Kwalifikacje do przyjęcia otrzymuje kandydat, który:

             -  w części praktycznej egzaminu uzyskał min. 15 pkt.

             -  część ogólnomuzycznej – uzyskał min. 6 pkt.

  1. Komisja ustala wynik punktowy kwalifikujący kandydata do przyjęcia i ogłasza
    w terminie 7 dni od zakończenia egzaminów wstępnych listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

 

  1. Kandydaci zakwalifikowani zostają przyjęci do szkoły na podstawie:

             -   limitu miejsc na poszczególnych specjalnościach i specjalizacjach

             -   wyniku uzyskanego z części praktycznej egzaminu wstępnego z zakresu specjalności i specjalizacji.

a. Komisja w terminie do 16  czerwca danego roku. ogłasza listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, podaje liczbę wolnych miejsc oraz najniższą liczbę punktów z części praktycznej egzaminu uprawniającą do przyjęcia.

b. W przypadku uzyskania przez kandydata takiego samego wyniku egzaminu wstępnego w pierwszej kolejności będą brane pod uwagę:

- wynik punktowy z części praktycznej egzaminu

- wynik punktowy z części ogólnomuzycznej egzaminu

 a następnie kryteria z UoSO:

- wielodzietność rodziny kandydata

- niepełnosprawność kandydat

- niepełnosprawność jednego z rodziców kandyda

- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata

- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata

- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie

   - objęcie kandydata pieczą zastępczą

c. Kandydaci przyjęci do OSM II ° uzupełniają brakującą dokumentację w terminie do 28 czerwca danego roku r.  ( świadectwo ukończenia szkoły podstawowej lub                            ogólnokształcącej szkoły muzycznej I st. oraz zaświadczenie o wynikach sprawdzianu).

  1. Komisja w uzasadnionych przypadkach – gdy kandydat uzyskał liczbę punktów kwalifikującą do przyjęcia i nie został przyjęty z powodu braku miejsca na określonej specjalności  i specjalizacji ( instrument główny), może ogłosić listę rezerwową.

 

  1. W przypadku wolnych miejsc na poszczególne specjalności/specjalizacje, dyrektor szkoły może przeprowadzić postępowanie uzupełniające w terminie do końca sierpnia.

 

       9. Procedura odwoławcza:

  1. w terminie 7 dni od ogłoszenia list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzice kandydata, lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej
    z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia,
  1. komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia w terminie 5 dni od dnia wystąpienia j/w. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy, w tym najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał
  1. rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może w terminie 7 dni do otrzymania uzasadnienia j/w. wystąpić do dyrektora szkoły z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
  1. dyrektor szkoły rozpatruje wystąpienie j/w. w terminie 7 dni,
  1. ostateczna instancją w procedurze odwoławczej jest sąd administracyjny.

Data utworzenia: 22/04/2015 @ 22:13
Ostatnie zmiany: 25/02/2016 @ 22:36
Kategoria : Rekrutacja
Strona czytana 655 razy

up Góra up

Zespół Szkół Muzycznych, ul. Lippóczy'ego 4, 33-100 Tarnów, tel. (014) 621 04 08, e-mail: szkola.muzyczna.tarnow@wp.pl
Site powered by GuppY - Š 2004-2007 - CeCILL Free License
Strona załadowana w 0.04 sekundę