Regulamin rekrutacji do kl. 1 OSM i SM II°
Regulamin rekrutacji do kl. 1 OSM II°, SM II°/6 i SM II°/4
w Zespole Szkół Muzycznych w Tarnowie
Podstawa prawna:
Ustawa o Systemie Oświaty z 7.09.1991r. ( Dz. U. z 2004 nr 256, poz. 2572 z pózn. zmianami ), Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 15 maja 2014r., w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych.
- Nabór odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego.
Część praktyczna egzaminu oceniana jest skali 0-25 pkt.
Część ogólnomuzyczna oceniana jest w skali 0-18 pkt.
- Warunkiem dopuszczenia kandydata do egzaminu wstępnego jest złożenie
w ustalonym przez dyrektora terminie wniosku - podania o przyjęcie. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy szóstej szkoły podstawowej lub klasy szóstej ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia oraz stosowne zaświadczenie lekarskie:
- na specjalność – wokalistyka – od lekarza foniatry, audiologa
- na specjalność – instrumentalistyka – specjalizacja – instrumenty dęte (pozaakordeonem) – od lekarza pulmonologa
- na wszystkie inne specjalizacje ( instrument główny) – od lekarza podstawowej opieki lekarskiej.
a. Do podania kandydat dołącza wykaz utworów, które wykona w części praktycznej egzaminu.
(wymagania egzaminacyjne dostępne na stronie internetowej szkoły i na tablicach informacyjnych w szkole).
- Egzamin wstępny przeprowadza komisja rekrutacyjna, powołana przez dyrektora szkoły. Komisja pracuje w zespołach przedmiotowych liczących co najmniej trzech nauczycieli danej specjalności lub specjalności pokrewnych.
- Komisja rekrutacyjna ustala wynik egzaminu wstępnego, jako łączną liczbę punktów. Kwalifikacje do przyjęcia otrzymuje kandydat, który:
- w części praktycznej egzaminu uzyskał min. 15 pkt.
- część ogólnomuzycznej – uzyskał min. 6 pkt.
- Komisja ustala wynik punktowy kwalifikujący kandydata do przyjęcia i ogłasza
w terminie 7 dni od zakończenia egzaminów wstępnych listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
- Kandydaci zakwalifikowani zostają przyjęci do szkoły na podstawie:
- limitu miejsc na poszczególnych specjalnościach i specjalizacjach
- wyniku uzyskanego z części praktycznej egzaminu wstępnego z zakresu specjalności i specjalizacji.
a. Komisja w terminie do 16 czerwca danego roku. ogłasza listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, podaje liczbę wolnych miejsc oraz najniższą liczbę punktów z części praktycznej egzaminu uprawniającą do przyjęcia.
b. W przypadku uzyskania przez kandydata takiego samego wyniku egzaminu wstępnego w pierwszej kolejności będą brane pod uwagę:
- wynik punktowy z części praktycznej egzaminu
- wynik punktowy z części ogólnomuzycznej egzaminu
a następnie kryteria z UoSO:
- wielodzietność rodziny kandydata
- niepełnosprawność kandydat
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandyda
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
- objęcie kandydata pieczą zastępczą
c. Kandydaci przyjęci do OSM II ° uzupełniają brakującą dokumentację w terminie do 28 czerwca danego roku r. ( świadectwo ukończenia szkoły podstawowej lub ogólnokształcącej szkoły muzycznej I st. oraz zaświadczenie o wynikach sprawdzianu).
- Komisja w uzasadnionych przypadkach – gdy kandydat uzyskał liczbę punktów kwalifikującą do przyjęcia i nie został przyjęty z powodu braku miejsca na określonej specjalności i specjalizacji ( instrument główny), może ogłosić listę rezerwową.
- W przypadku wolnych miejsc na poszczególne specjalności/specjalizacje, dyrektor szkoły może przeprowadzić postępowanie uzupełniające w terminie do końca sierpnia.
9. Procedura odwoławcza:
- w terminie 7 dni od ogłoszenia list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzice kandydata, lub kandydat pełnoletni może wystąpić do komisji rekrutacyjnej
z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia,
- komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie odmowy przyjęcia w terminie 5 dni od dnia wystąpienia j/w. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy, w tym najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał
- rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni może w terminie 7 dni do otrzymania uzasadnienia j/w. wystąpić do dyrektora szkoły z odwołaniem od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej,
- dyrektor szkoły rozpatruje wystąpienie j/w. w terminie 7 dni,
- ostateczna instancją w procedurze odwoławczej jest sąd administracyjny.
Data utworzenia: 22/04/2015 @ 22:13
Ostatnie zmiany: 25/02/2016 @ 22:36
Kategoria : Rekrutacja
Strona czytana 655 razy
Góra
Zespół Szkół Muzycznych, ul. Lippóczy'ego 4, 33-100 Tarnów, tel. (014) 621 04 08, e-mail: szkola.muzyczna.tarnow@wp.pl
Site powered by GuppY - Š 2004-2007 - CeCILL Free License Strona załadowana w 0.04 sekundę